donderdag 24 november 2011

Secret Belgian Binding 2

Nummer 2 van deze bindwijze - afkomstig uit het boek Making Handmade Books van Alisa Golden. Ik heb hier en daar wat aangepast en ik moet zeggen dat dit boek(je) me ietsje beter bevalt dan mijn eerste poging. Het zit toch iets steviger in elkaar. Bij het eerste boek werd eerst het boekblok genaaid, daarna de kaft waarbij het boekblok dan meegenaaid werd. Bij het tweede boek werd eerst de kaft in elkaar gezet en daarna pas katern voor katern het boekblok aangezet. De maat van boek twee: 12 x 9,5 cm. - perfect voor een notitieboekje!


wordt vervolgd.... ;-D

2 opmerkingen:

  1. weer een hele mooie. Zo heb ik de mijne ook genaaid, eerst de band en daarna de katernen er een voor een aan vastgenaaid, kijk: mijn eerste criss-cross

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ziet er ingewikkeld uit....
    mooie omslag/band/kaft
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen