vrijdag 15 juli 2011

handige hulp

Mijn werk in uitvoering is deze keer o.a. het fabriceren van een handig hulpmiddel bij het prikken van gaatjes in katernen. Het gaat natuurlijk ook zónder, of met behulp van een oud telefoonboek, maar ik vind dit toch wel handig en tijdbesparend.



Afgelopen winter heb ik mijn eerste exemplaar gemaakt en dat ging niet geheel zonder hindernissen... Op een zondagmiddag, bar slecht weer, in mijn atelier lekker warm en gezellig.  Perfect om aan zo'n klusje te beginnen. Jammer genoeg had ik toen nog geen fatsoenlijke snij-rei en ging ik het dikke grijsbord te lijf met een vlijmscherp hobbymes en een gewone snijlineaal. Met als resultaat een flinke jaap in mijn vinger. Het blééf maar bloeden en uiteindelijk toch maar "even" langs de huisartsenpost gegaan.
En de week daarna naar de winkel om een stevige rei te kopen!

1 opmerking:

  1. Jee, ik vond het telefoonboek al een openbaring toen ik dat voor het eerst hoorde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen