vrijdag 31 mei 2013

HET ZIT EROP!

Bijna anderhalf jaar geleden begon ik aan mijn 100 boeken project. De bedoeling was om in het jaar 2012 alle bindingen uit Alisa Golden's boek "making handmade books" te maken. En dus begon ik vol goede moed in januari 2012 met dit boekje:



Begin maart 2012 werd bij mij kanker in een vergevorderd stadium geconstateerd en kwam onze wereld op zijn kop te staan. Opereren was niet mogelijk en de enige optie was chemo therapie. De boodschap was duidelijk: geen kans op genezing, men kon alleen levensverlengend behandelen. Na de eerste schok heb ik mezelf bij elkaar geraapt en gezegd:" ik gá ervoor en zal alles op alles zetten om hier zo goed mogelijk doorheen te komen." Met de steun van man en kinderen en drie geweldige broers heb ik het tot nog toe aardig gered. Ik ben er nog.
Op momenten dat ik me goed genoeg voelde pakte ik voorzichtig het 100 boeken project weer op. En natuurlijk vroeg ik me geregeld af hoe ver ik met dit project zou komen ... Ik vind het dan ook geweldig dat ik kan melden dat ik vanmiddag nummer 100 heb gemaakt!

Donderdagmiddag maakte ik nummer 98:



's Avonds kreeg ik opeens de kriebels en besloot aan nummer 99 te beginnen:




Het ligt voor de hand dat ik vandaag het laatste exemplaar wilde maken; nummer 100:



Het zit erop! Hier zijn ze nog eens alle drie:


Nu eerst mijn atelier eens een goede poetsbeurt geven en wat correspondentie afwerken. Daarna weer een workshop plannen en gewoon verder gaan met o.a. boeken maken. ;-D

13 opmerkingen:

  1. Geweldig, super Annie!
    100 prachtige boeken heb je ons laten zien!

    Maar wat ik nog geweldiger vind is dat je zoveel positiviteit uitstraalt!!!

    Bedankt voor al het kijk plezier, hoop er nog heeel lang van te kunnen genieten!

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie hele mooie boeken om je 100-boekenprojet af te sluiten. Chapeau! Ik sluit aan bij Jolette, van jouw positiviteit wordt een mens blij. Ik kom graag weer naar nieuwe boeken kijken,
    groetjes, Dymphie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je 100 boeken project. 3 mooie afsluiters.
    Ik ben er zeker van dat we nog al veel mooie boeken hier zullen zien voorbij komen.
    Ook van mij chapau! Voor jouw vechtlust, jouw optimisme en jouw positiviteit.
    Doe zo voort...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Geweldige prestatie. Zo fijn ook dat je dit karwei toch nog kon klaren, ondanks alle tegenslag. Je bent een kanjer en deze laatste boeken zijn weer juweeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Annie!
    Wat een prestatie om trots op te zijn!
    Echt gaaf.
    En wat heerlijk dat wij er nog van mee kunnen genieten.
    Dat heb je niet voor het zeggen, daar weet ik alles van, maar elke dag is er weer eentje!
    Totgauw weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat! Inderdaad iets om trots op te zijn. En ook je positivisme is iets om trots op te zijn, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera! Gefeliciteerd Annie!
    Ik reageer misschien niet vaak, maar heb je wel steeds gevolgd, zowel hier als bij de 'Artist of the round table'. Op naar de volgende uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De laatste drie exemplaren zijn supermooi geworden,
    geweldig dat je de 100 bereikt hebt maar en volgen
    vast nog wel meer!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig dat je het project hebt afgekregen. En goed dat je zo positief blijft, dat zal ongetwijfeld ook veel invloed hebben op je gezondheid.
    Ik hoop dat we ook op Doezz nog veel boeken van je zullen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Respect Annie, voor je (persoonljke en creatieve) proces, en de manier waarop je ermee omgaat!! xxx Ineke Meijboom

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij het lezen van alle reacties word ik eventjes stil. Hier worden zoveel waarheden neergeschreven.
    Afgelopen tijd kon ik weinig kijken naar alle blogberichten.
    Nu ontdek ik dat je 100 boeken project af is en dat in stijl!
    Dit is een prachtig initiatief geweest waar jij en alle bloggers plezier aan hebben beleefd.
    Het was mooi en leerrijk tegelijk!
    Ik kijk al uit naar je volgende uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bedankt voor alle mooie woorden! Ik heb veel plezier aan het hele project beleefd en ik hoop nog vele boeken te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan alleen maar zeggen, grote bewondering voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen