zaterdag 13 april 2013

een kijkje in de keuken...

Voor nummer 81 van het 100 boeken project ga ik een behoorlijk stuk terug in de tijd, en wel naar het jaar 2004. In die tijd was ik behoorlijk actief in het mail-art circuit en nam ik deel aan allerlei projecten. In augustus 2004 was dat het "mini-book library project". Je moest 6 boekjes (kleiner dan je hand) opsturen en je kreeg er 5 terug van andere deelnemers. Hieronder geef ik een kijkje in de keuken hoe mijn inzending tot stand kwam.


Voor het "brainstormen op papier" gebruik ik altijd kleine schetsboekjes / dummies. Hier de pagina's die betrekking hebben op bovenstaand boekje:



Op de linkerpagina een stukje stof van een oud overhemd van mijn man. Dat was mijn inspiratie voor het
boekje. Ik vond de kleuren en de motieven mooi en ging experimenteren hoe ik dat zo goed mogelijk kon benaderen.


Uiteindelijk werd het dus een circle-accordion met als titel: ODE AAN EEN OVERHEMD ...


Ik heb er nog een aantal leuke contacten aan overgehouden ook en schrijf nog geregeld met iemand die een van mijn boekjes kreeg!

Nog een circle accordion uit dezelfde periode:



2 opmerkingen:

  1. Dit is toch wel een uitstekend idee om je voorstudies in een boekje te bewaren.
    Ik doe dit op een kladblaadje en als mijn project af is gooi ik het weg. Toch wel dom.
    Vanaf nu zal ik ook alles in een boekje bewaren want terugkijken na al die jaren blijft interessant!
    Jouw voorstudies zijn indrukwekkend en resulteert altijd in boeiend werk!!! Daar kunnen we alleen van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marleen, het is altijd weer leuk om die oude boekjes in te kijken. Ik schrijf er ook ideeën in die niet gelijk uitgevoerd worden, of zo maar iets dat me opvalt. Het worden op den duur kleine naslagwerken en als ik eens om inspiratie verlegen zit grijp ik er graag op terug!

    BeantwoordenVerwijderen